Lördagen

Publicerad 2010-10-04 22:25:21 i Allmänt

I lördags efter simskolan så var det dags för Magnus att åka till jobbet, så jag och barnen åkte till Täby.
Vi åkte till min mamma, barnen var jätte glada att få komma hem till mormor och mostrarna. Momomor Kerstin (som barnen säger om min mormor) var också där och skulle klippa mina systrar, så hon fick klippa Hampus också.

När alla som skulle bli klipta var färdiga så åkte momomor Kerstin iväg och vi andra fixade lunch, korv och makaroner. Kan väl inte bli så mycket enklare matlagning.
Jag bakade cjokladbollar med Jessica och Jennifer, men mamma hade varken pärlsocker eller kokos hemma. Letade strössel men hon hade bara stora konstiga strössel, mer som tprtdekoration så det funkade inte heller.
Jennifer fick gå med mostrarna till Täby centrum och köpa pärlsocker och strössel som dom sedan rullade chokladbollarna i.
Så vi hann med lite fika innan det var dags att åka hem.
Hemma blev det enkel middag, buffalo wings, chicken nuggets, potatis kroketter och grönsaker. Så tittade vi på Dansfeber innan barnen somnade.


Söndag blev det shopping i Arninge och sen åkte jag och Ida in till Råsunda för att titta på derbyt, behöver inte kommentera det något närmare. Det började bra!


Några bilder från lördagen.










Hampus med munnen full av chokladboll!

Han snodde åt sig medans Jennfier och Jessica satt och rullade dom i pärlsocker och strössel.
Han hade verkligen inte tid att vänta tills vi skulle fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela