Kalas

Publicerad 2011-04-27 22:05:15 i Allmänt

Kom hem från min mamma vid 20.00, firade min lillasyster Jessica som fylde 11 år. Vi blev bjudna på mammas goda smörgåstårta, kan erkänna att min mamma kanske inte är den bästa i köket men när det gäller smörgåstårta så är hon oslagbar. Fick med mig en bit hem till Magnus, han skulle blivit tokig annars då han alltid prickar in kalasen hos min mamma med att jobba.
Mormor hade bakat god marrängtårta och chokladtårta. Jag är så less på den där marrängtårtan, marräng man gör i långpanna med mandelflarn på. Så delar man den på mitten, lägger ena delen på ett fat, på med massa grädde och sen på med nästa marräng. Lite blandning mellansockerkaka och marräng nästandå den är lite mjuk.
Den tårtan har iallfall hängt med i alla år, för den är så lätt att göra och jag har knapt smakat på den de senaste åren. Men idag så såg den riktigt god ut så jag tog en bit av den istället för chokladtårtan.

Barnen var jätte trötta när vi kom hem, men Hampus var så uppe i varv så han hade jätte svårt för att somna.
Hoppas han sover nu då jag snart behöver komma in i hans rum för att slänga ihop lte packning. Bestämde mig för att åka till landet imorgon kväll med barnen. Magnus jobbar kväll imorgon och på fredag så vi får se om vi kommer hem sent på fredag kväll eller på lördag förmiddag.

Nu ska jag återgå till att titta på El Clasico!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela