Landet

Publicerad 2011-04-29 23:47:32 i Allmänt

Igår kväll kom vi ut till landet, blev sen middag och barnen höll igång hela kvällen.
Idag vaknade vi vid åtta tiden, så vid nio så hade vi redan hunnit äta frukost och var på väg ut. Barnen fixade med sina cyklar och gick det lekparken med min farmor. Jag och farfar tog tag i tvättningen av min bil, jag trode att det kanske skulle ta någon timme, den var ganska så skitig efter hela vintern men vi höll på hela dagen. Visserligen med lite lunch paus och fika paus. Nu är den ordentligt tvättad utanpå, lite polering, fylt på spolarvätska, kollat olja m.m. Dammsugit hela bilen invändigt, tvättat alla mattor (då hjälpte barnen till) putsat rutorna invändigt m.m. Ja det kan verkligen bli en heldags jobb att fixa med bilen, var helt färdig vid fyra tiden och då satte jag mig i en solstol med ett glas rosé.



Hampus tvättar sin cykel



Jennifer ute och leker



Nytvättad fin bil efter många timmars jobb

Magnus jobbade kväll idag men kommer ut hit imorgon, ska hämta honom vid bussen runt elva tiden. Så vi blir här hela dagen imorgon tills det är dags att bege oss hem till Lotta för middag och en tur till majbrasan i Fresta. 




Barnen står på berget och har uppvisning, de sjunger Man Boy och popular så högt dom bara kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela