Snart dags att jobba

Publicerad 2011-04-05 11:44:12 i Allmänt

Känner mig jätte seg, ont i ryggen och nacken. Skulle helst bara vilja bädda ner mig i sängen och ligga där hela dagen, men det går ju inte. Tror att det är en inflammation i muskelfästena i nacken, ska testa med ipren nu ett par dagar och se om det hjälper. Har även tid hos läkaren på torsdag så har iprenen inte börjat hjälpa då så får jag väl höra efter med min läkare. Så jobbigt då jag får yrsel/illamående med jämna mellanrum pga. värken.

Hoppas på en lugn dag på jobbet, kommer inte orka annars.

Fick semesterlapparna från dagis igår, helt omöjligt att fylla i dessa som ska vara inne nästa vecka.. Magnus byter jobb om 2 veckor och jag har ingen aning om hur min sommar kommer bli. Av erfarenhet så vet jag att säger vi att barnen ska vara lediga, sedan visar det sig att vi måste jobba så blir det till att fixa barnvakt. Säger vi att barnen ska vara på förskolan och vi sen blir lediga eller har barnvakt så blir personalen sur för att vi sagt till att barnen ska vara på plats.
Som det ser ut just nu så kommer vi båda två jobba hela sommaren, för att sedan kanske ta någon veckas semester i höst tillsammans. Men vi har båda jobb som innebär en del lediga vardagar.

Nu ska jag få i mig lite lunch innan det är dags att åka till jobbet. En kopp kaffe an behövas också :)

Förhoppningsvis blir det en lugn kväll hemma med Magnus, bara ligga i soffan och titta på TV och dricka lite the. Skulle behöva träna men det får bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela