Söndag och hela familjen är hemma

Publicerad 2011-04-03 14:30:23 i Allmänt

Idag blev en riktig slapp dag, vi fixar och plockar här hemma och ska ta ned skridskor, pulkahjälmar, slalompjäxor m.m. till källaren. Jennifers cykel ska fram och pulkor ska bort.

Planen var att åka och titta på UVGK cup, framföralt heja på Elin. Vi var lite sega och sen såg jag att Elin hade blivit sjuk så då bestömde vi oss för att skippa stressen och göra någonting annat.
Hampus säger att hans gos måste tvättas, det är kräk på dom och visar med munnen och ljud hur han har kräkts på dom. Magnus frågar mig om han gjorde det igårkväll, men nej han hade dom när han sov inatt. Jag går in och tittar i hans säng och där ligger några handdukar på täcket och under dom är det lite kräk. Jaha, han har tydligen kräkts då, Magnus sa även att han var lite dålig i magen när han hade vaknat. Han åt väldigt dåligt igår, inte ens välling gick i, idag har han inte heller haft någon matlust, lite tröttare än vanligt men för övrigt helt ok. Ingen aning om vad det var men han har nte bajsat eller kräkts något mer än iallfall.
Nu ska jag fortsätta med städningen och hoppas få undan alla vinterkläder idag, för nu är väl ändå våren här?
Kanske att jag ska vänta med min dunjacka till imorgon efter derbyt, kan bli lite kallt att stå där i ett par timmar. Man får hoppa och sjunga mycket så man håller värmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela