Fortfarande lite i chock

Publicerad 2011-08-24 13:50:15 i Allmänt

Dagen igår började ju jätte bra, fotograferingen gick strålande och Jennifer tyckte det var väldigt roligt :)¨
Sen ringer de från dagis och frågar om jag har hämtat Hampus utan att säga till, vilket jag inte hade gjort. Hampus var borta! De hade letat max 2 minuter innan de ringde mig, sen verkar det som om dom bara hade letat max 2-3 minuter till innan de fick ringa polisen. Mig ringde dom ytterligare några minuter senare och meddelade läget, jag var på väg dit då. Hela tiden trode jag att han har väl bara gått och gömt sig, de ringer snart och säger att han dykt upp. Men så var det ju inte. han måste ha varit borta i drygt 20 minuter med tanke på tidpunkten dom ringde mig första gången och när dom sedan ringde och meddelade att en mamma hade hittat honom vid fotbollsplanen. Det hände precis vid 16 tiden då de flesta hämtar sina barn så dom hade meddelat föräldrarna som var på plats att hålla koll, som tur var så gick en mamma med sin son som går på Hampus avdelning förbi Hampus på vägen hem.
Han hade klättrat över staketet och gått till skogen, han var nyfiken och ville veta hur det såg ut där. Sen hade han inte hittat tillbaka och satt sig vid ett hus vid fotbollsplanen intill dagiset.
Jag är såå glad att han var tillbaka innan jag var på plats, tror att det hade känt ännu värre om jag själv hade behövt börja leta. Nu satt han i knät hos en fröken när jag kom, men han var chockad det märktes väldigt väl.

Tycker att personalen skötte allt väldigt bra, så jag känner mig trygg att länma honom där idag. De måste ha märkt ganska så snabt att han var borta för dom hade haft koll på honom bara minuten innan dom undrade var han tog vägen. De var snabba på att ringa polisen istället för att springa själva och leta och sen hade de igår ringt till styrelsen (är ju ett föräldrakoporativ medföräldrar i styrelsen) och nu skulle de gå ut med ett brev om vad som har hänt. De undrade om det var okej, de hade inte tänkt att gå ut med vem det var som rymt. Jag tycker att de är jätte bra att de går ut med ett brev, hade det varit nåot annat barn som rymt och dom inte gått ut med någon information så hade jag blivit arg att dom inte informerar.
Vi som har pratat om vilken bra koll dom har, men vår son är uppenbarligen lite snabbare och påhittigare än vad dom är vana vid. Sen så har dom precis likadant stängsel som alla andra förskolor så det kan man ju inte heller klaga över. Även om jag tycker att de är lite låga, men det beror ju på att vi har en son som gärna klättrar.
Vi blev uppringde igår eftermiddag av förskolechefen och satt idag och pratade med två fröknar och förskolechefen en liten stund. På order av vår son så meddelade vi att han vill få gå till skogen med fröken och sina kompisar, han vill se hur det ser ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela