Såstaholm

Publicerad 2011-08-06 23:45:54 i Allmänt

Jag och Magnus var som sagt på såstaholm onsdag-torsdag, tänkte dela med mig av lite bilder därifrån.
Vi började med dagen i stan, vi beställde en varsin frappe splendid på mitt favvo ställe och njöt av den isolen i Berzeli park. Magnus gick in på Berns och drack en öl medans jag gick till spa skolan där jag varit förut och fick en 25 minuters massage, jätte härligt!
Vi tog sen tillbaka till Täby och gjorde ett stop i täby centrum, Magnus behövde köpa lite nya kläder (!!!) vet inte varför han kom på det just då? Men visst behövdes det.
Vid 16 tiden var vi framme på Såstaholm, vi checkade in och lämnade snabbt ifrån oss väskorna på rummet för att sedan sätta oss på nya uteterassen med en varsin kall öl. Vi bara satt/låg i solstolarna och njöt.
Blev sen en promenad runt området, vi passade på att få med oss formulär för en tipsrunda som dom har uppsatt. Vi körde 2 teman på frågor (och var värdelösa på båda, chansade rakt igenom) och Ann i repan missade att berätta lilla detaljen om att tipsrundan är I en kohage!!!!
Vi gjorde första 3-4 frågorna sen satte vi oss på en brygga vid sjön och bara satt och snackade och njöt och lugnet ett bra tag. Sen var det dags att fortsätta, började bli lite orolig när det var fullt med skit längs med stigen, böjdade sedan se kossor men inget stängsel imellan. Vi befann oss alltså mitt i en kohage, och kossorna/tjurarna var bara någon meter ifrån vid ett par tillfällen. Men det som skrämde mig mest var fåglar som levde rövare i buskarna brevid.... :) Magnus hade iallafall väldigt roligt åt det.
Det var väldigt härligt att bara vara ute och gå så där i solen och lugnet, sen att jag vann tipspromenaden var väl ett litet plus det me ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela