Underbar middag på Såstaholm

Publicerad 2011-08-15 00:59:35 i Allmänt

Kikade på bilder på datorn och kom då på att jag inte visat vilken underbar middag vi blev serverade på Såstaholm.




Sitter och njuter med ett glas champagne innan middagen.
Vi tänkte beställa ett varsit glas mousserande men då frågade bartendern om vi ville ha champagne istället för samma pris som mousserande, det säger man ju inte nej till :)






Min förrätt, kallrökt najadlax med mini krutonger, rökt löjrom, skirat smör och en färskostcreme under med pepparrot och gräslök.
Jag som inte tycker om löjrom vågade mig på att smaka den rökta löjromen och det var underbart gott!



Magnus förrätt, liten toast med kantarellstuvning av något slag.



Min lilla köttbit till varmrätt på ca.350g :)  Tog upp hela tallriken!



Och så tillbehören till min köttbit, rostad förskopotatis, tomatsallad och chilibea. Allt var jätte gott men det hade räckt till två!



Magnus varmrätt, som jämfört med min mat såg ut som en pytte liten protion men var igentligen en normalstor lagom prtion. Torsk med sparris och någon potatispure har jag för mig.



Desseten som vi båda valde, hemmagjord hasselnnötsglass (eller något liknande) med mjuk marräng ovanpå och marinerade bär till det. Jag åt upp bären och smakade på glassen men sen orkade jag inte mer.


Till maten så serverades vi otroligt goda viner som både passade maten och vår smak. En jätte trevlig servitör som verkade uppskatta att vi tyckte om goda viner för vi såg hur han lös upp och började hämta lite andra flaskor när han förstod att vi var intresserade och uppskattade det :)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela