Vilken kväll/natt

Publicerad 2011-12-30 19:20:40 i Allmänt

Igår så fick vi nog av Jennifers feber, mellan 39-40 grader sen i måndags och jätte hängig.
Fick en tid till närakuten på löwet under kvällen, fick träffa en läkare och fick sen i all hast besked om att det var urinvägsinfektion och medicin skulle skrivas ut.
När Magnus sen skulle hämta ut medicinen så började apotekspersonalen ifrågasätta receptet, jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och hennes råd var att direkt ta oss till Astridlindgrens barnakut. Vi skulle absolut inte vänta till nästa morgon, då var klockan ändå 23.30.
Så såfort Magnus kom hem så åkte vi, Sofie kom över och passade Hampus som då sov.
Tur att vi åkte in, hon hade fått helt fel medicin utsriven och sänkan visade att det var ganska stor infektion i kroppen vilket betydde att urinvägsinfektionen hade gått upp i njurarna vilket inte alls var bra. Nu är hennes prover skickade till lab och vi ska bli uppringda av Astridlindgens på måndag. Ev. kommer Jennifer behöva röntga njurarna om ett par veckor, beror lite på vad proverna visar, vilken bakterie/infektion hon har.
Nu har hon fått rätt medicin och order om alvedon var 6:e timme, blir hon sämre så får vi åka in igen. Medicinen skulle tydligen ta 2-3 dagar innan den hjälper så vi hoppas att hon blir bättre under morgondagen.

Nu ska jag återgå till att ta hand m min lilla sjukling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela