Förskolans dag

Publicerad 2011-05-20 19:20:45 i Allmänt

Har varit så mycket som har hänt nu i veckan så jag glömde ju bort att berätta om Förskolans dag som var igår.
På mina barns förskola brukar dom fira det med att alla barnen får klä ut sig, vilket är väldigt uppskattat av barnen :) Sedan så går dom ett "karnevaltåg" här omkring, ibland tillsammans med närliggande förskolor, dom sjunger massor av sånger och spelar på maraccas som dom tillverkar själva. Sedan får dom äta glass.
På kvällen är alla föräldrar och barn välkomna på grillning på dagisgården och barnen brukar sjunga lite.
Vi har tyvärr bara kunnat delta på grillningen 1 år, och det var förra året. Det har krockat med Hampus födelsedag och det året han föddes så kommer jag ihåg att jag hjälpte Jennifer att klä ut sig till Pippi innan vi åkte till förlossningen.
I år kunde vi ju inte heller delta, Hampus födelsedag så hade Magnus varit ledig hade det blivit kalas men nu blev det trampolinavslutning istället.

Här är iallfall bilderp å barnen från igår :)
Hampus är Byggare Bob och Jennifer Hannah Monthana.









Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela