Godmorgon

Publicerad 2011-05-31 09:45:26 i Allmänt

Fått iväg barnen till dagis där det skulle bli utflykt för båda barnen. Jag ska packa och tvätta så vi kommer iväg till landet i eftermiddag. Men jag undrar var solen tog vägen? Värmen är här iallafall!
Ska ta med cyklarna när vi åker idag, tänkte att Jennifer ska få träna ordentligt nu så kommer hon nog kunna cykla själv snart.

Innan vi åker så ska vi gå ner till ängen där det ska vara cirkus ikväll. Tidigare år så har dom haft alla djuren ute på ängen i hagar så dom får röra på sig. Man kan då gå och titta på alla djur, det är Cirkus Maximum och dom brukar ha ganska mycket olika djur bland annat elefanter. Hampus hoppades på att få se katter :)
Men jag gick in på ticnet igår och kollade vad det skulle kosta om jag och Jennifer skulle gå på cirkusen. Kollade upp sittplatser uppe på läktaren, så inte alls dom dyraste men ändå så skulle det kosta 620:- tror jag för oss två.
Det tycker jag är lite väl dyrt, hade för mig att jag betalade ca.500:- förra året när dom var i Norrtälje och då tyckte jag att det ar lite väl dyrt men över 600:- har jag ingen lust att betala.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2011-06-01 07:40:37

tjejerna ville gå på cirkusen, men vi sa nej. har helt enkelt inte pengar till det denna gång. vi har gått på deras cirkus flera gånger förut. tycker att det varit alldeles för dyrt jämt, men nu låter det som att de höjt priserna... =P sen tycker jag egentligen inte den cirkusen är sååå bra. men ungarna tycker ju det. :)

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-06-02 18:09:46

Skönt att höra att det inte bara är jag som säger nej pga. skyhöga priser. Ska man gå en hel familj så är man ju uppe i ca.1500:- om man ska ha biljeter, dricka, popcorn/godis och så kanske barnen vill se på djuren i paus eller rida. Själv tycker jag att det är ganska så tråkigt och luktar illa.

Funkade jätte bra att gå och titta på djuren på eftermiddagen, barnen var jätte nöjda :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela