Helt slut

Publicerad 2011-05-27 14:46:36 i Allmänt

Ja nu är både jag och Hampus helt slut!
Jennifer har ju en dagiskompis hemma och Hampus vill absolut vara med dom hela tiden. Han har fått vara med och leka lite men jag förstår Jennifer att hon vill leka lite själv med Sofia. Jag har försökt hålla Hampus borta från Jennifers rum sen efter lunch och det slutade med över 30 minuters helt hysteriskt anfall. Hampus gallskrek, spottade, sparkade och slog på mig. Jag fick verkligen kämpa för att hålla i honom. Försökte pratat tyst och lugnt med han om varför han inte fick gå in i Jennifers rum och trösta honom, men inget hjälpte. Efter 30 minuter så var vi båda ganska så slut då tog han mig i handen så gick vi till soffan. Rorri var på på tv:n så Hampus la sig ned och sen somnade han på 5 minuter. 
Så tråkigt att det alltid blir så här med Hampus när Jennifer har kompisar hemma, eller så här arg som han var idag har han nog inte blivit men näst intill.  Jobbigt när man är själv hemma för är båda jag och Magnus hemma så brukar en av oss ta Hampus och hitta på något annat eller kanske åka iväg, men det funkar ju inte när man är själv och dessutom har en del att göra hemma.
Nu är det iallafall lugnt här hemma, hoppas att Hampus sover en stund nu för han verkar behöva det. Sofia tror jag snart blir hämtad, så sen kan Jennifer och Hampus leka lite tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela