Semester?

Publicerad 2011-05-23 23:54:37 i Allmänt

Tycker att alla börjat prata om att nu är det snart sommar och så härligt med semester... Jaha, själv så har jag ett ganska så bra schema i Juni men sen så ska jag jobba mer i Juli och Augusti än vad jag gjort på länge.
Magnus bytte jobba precis så inte har han någon semester han heller, han ska visserligen ta en vecka föräldraledigt nu i Maj/Juni. Den veckan kommer jag jobba väldigt mycket, dels därför han ska vara hemma så vi inte måste fixa barnavkt så många dagar.
Vi har inte haft en enda sommar då vi haft ex.3-4 veckor ledigt i sträck. Det längsta vi haft ledigt tillsammans var  i 2 veckor och det var när vi åkte till Rhodos för 2 år sedan. Magnus har alltid haft jobb där det är som mest att göra sommartid så semester är inte att tänka på. Jag däremot har alltid varit ledig, men i år blir det ett pussel att få ihop det när dagis stänger och barnen ska gå på en annan förkola då ordinarie förskola är stängd.
Hoppas på ett possitivt besked om ett par veckor, isåfall ser det väldigt ljust ut för en veckas semester i september. Jag skulle verkligen behöva det, vi skulle behöva det hela familjen.
Barnen har redan ledsnat på att Magnus jobbar mer kvällar och helger nu, dom tycker inte alls om det. Att spendera en vecka med varandra skulle vara helt underbart, och det är så stor skilnad på att vara ledig hemma och att vara på semsterresa. När man är bortrest så slipper man alla måste som, är man hemma och ledig så tar man bara på sig ännu mer jobb. Varför är det så svårt att bara koppla av och njuta av sin lediga tid, även om det bara är en kväll eller helg man är ledig?

Blev nog lite rörigt det här inlägget, men jag börjar bli trött. Kanske blev rörigt av just den anledningen att det är helt enkelt för mycket som snurrar runt i huvudet, massor av tråkiga måsten. Jobb i 2 dagar nu sen är jag ledig i 4 dagar, men som sagt det är skillnad på att vara ledig och hemma mot att ha semester.

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-05-24 23:14:17

Jag har semester i 5 veckor och tar gärna barnen någon/några dagar!!! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela