Svårt val

Publicerad 2011-05-23 21:11:10 i Allmänt

Vet inte riktigt hur vi ska göra med förskoleplats åt Hampus i höst. Antingen får han gå kvar på sin förskola men då vet vi inte hur det kommer bli. Just nu ser det ut som om alla barnen på hans förskola ska flyttas till Hasselskolan och om det är en tillfällig lösning eller om dom ska stanna där helt vet jag inte. Tror inte att komunen har bestämt det heller.
Andra alternativet är att byta till förskolan där vi hälsade på förra veckan, ett föräldrakoporativ och montessori.
Det kändes jätte bra när vi var där, stora bra lokaler, trevlig och stor utegård, mysig omgivning, trevlig personal, egen kockerska m.m. Nackdelarna, dom tar en liten summa varje termin utöver den vanliga avgiften, dom stänger kl.17.15 och detgick tydligen inte att ändra på (lite konstigt tycker jag, vi skulle behöva 17.30 ibland) sen så vet vi inte riktigt om montessori passar Hampus, för Jennifer hade nog den förskolan varit jätte bra.
Ficksvar idag angående stängningen, det var det vi väntade in innan vi kände att vi kunde pratat om det och bestämma oss för hur vi ska göra.
Fördelen med den andra förskolan är att den ligger precis brevid skolan som Jennifer ska börja i, vilket underlättar vid lämning och hämtning men kan också vara negativt om vi behöver barnvakt md tanke på att det inte är gångavstånd hem.

Många funderingar..... men vi måste ju inte bestämma oss idag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela