Tisdag

Publicerad 2011-05-18 00:07:28 i Allmänt

Idag var jag och Magnus lediga, barnen gick på dagis mellan 9-14 då det var 5-års verksamhet för JEnnifer och på Hampus avdelning kulle de slutföra en dela av det dom jobbat med uner terminen.
Jag startade dagen med utvecklingssamtal för Hampus, vi blev sittande i drygt 1 timme. Hampus har en jätte bra fröken som verkligen går att prata och diskutera med, önskar att fler var som henne då hon är underbar med barnen också. Jag tog upp de punkter sm vi var lite missnöjda med och hon tycker det är jätte bra att vi berättar om det vi är missnöjda med. Bland annat så pratade vi om händelsen då Frida hämtade Hampus och en fröken försökte övertala henne om att ett annat barn var Hampus, hon blev helt stäld när jag berättade föe henne om det. Sen så pratade vi om att Hampus inte verkar vilja vara på förskolan så ofta, han säger ofta att han är sjuk och vill vara hemma, finns flera olika andledningar som skulle kunna ligga bakom det, Dels att han har hört prataet om att Jennifer ska börja skolan, han vill gärna ha sin syster i närheten, sen kan det bero på att precis som vi känner att vi inte riktigt vet vilka fröknar som hör till vilken avdelning och vi inte vet vem som har ansvaret för Hampus, sen kan det även vara så att han helt enkelt just nu bara är inne i en period då han testar oss lite exra mycket.
För övrigt så är han jätte duktig på det mesta för sin ålder, snäll mot sina kompisar, omtyckt av alla, äter bra, kan klä på/av sig själv, pratar bra m.m.
Hade avslutningssamtal för Jennifer idag också, tyvärr är hennes fröken inte så jätte pratglad och vi var färdiga på ca.10 min. Men allt var så bra precis som vanligt. Kommer nog bli jätte bra för Jennifer att börja i skolan snart, hon behöver få utveckeklas och få lite utmaningar.

Jag och Magnus passade på då vi hade dagen ledig att fixa och städa, varför ta det lugnt för?
Magnus fixade i källaren och förrådet medans jag höll på i lägenheten, vi tog en tur till Centrum där vi handlade de sista presenterna till Hampus. Kl.14 hämtade vi barnen och åkte till Vilunda badet.
Jätte härlig eftermiddag med familjen, Jennifer lyckades ta flera simtag och Hampus simmade runt själv på det djupa med armpuffar och simring och var så glad att han kunde själv :)
Hur många gånger vi var tvugna att åka vattenrutchkanan med Hampus (och Jennnifer) tappade jag snabt räkningen på. Jag som har avskytt sånt har nu fått lära mig, med Hampus så är vattenrutchkana ett MÅSTE.


Nu ska jag ta mig till sängen, har en lång dag imorgon.
Skulle ha varit ledig men bytte med en kollega, så jag jobbar 11.30-14.30 imorgon och kommer då hem precis innan kalaset börjar. Men får nu fredags eftermiddagen/kvällen ledig vilket känns jätte skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela