Gör jag något fel?

Publicerad 2011-11-17 00:00:48 i Allmänt

Bakade lussebullar med barnen idag, helt underbart gott! Vi fikade precis efter att de var färdiggräddade, drack glögg till och myste med tända ljus.
Sen så fickade jag och Magnus lite senare då han inte hade hunnit komma hem till första fika (stackars mig som fick fika två gånger...) och då hade redan bullarna hunnit bli torrare. Tycker alltid att det är så, de måste ätas helt nygräddade. Spelar ingen roll om jag byter recept, samma sak iallafall.
Den här gången fick barnen baka alla nullar själva, och det gick jätte bra. Men nästa gång så ska jag nog ta och baka själv, iallafall en större del av degen. Jag har senatse åren gjort som när man gör vanliga kanelbullar, kavlar ut degen, brer smör och har på strösocker och så rullar jag ihop och skär skivor och har på pärlsocker då jag inte tycker om russin. De brukar bli mycket saftigare och godare, men jag fick ge mig den här gången då barnen ville göra riktiga lussekatter såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela