Hemma

Publicerad 2011-11-10 00:15:45 i Allmänt

Nu är vi hemma igen efter ett par riktgit härliga dagar i Dublin, var verkligen helt underbart! vi hade verkligen prickat in en bra helg, 3 dagar med stålande sol (bara första förmiddagen som var lite mulet och regn när vi var på flygplatsen på väg hem) så vi kunde vara ute hela tiden. När vi var på Dublin Zoo i söndags så gick vi till och med runt utan jacka på.

Lite otur hade vi däremot... vår resväska med alla mina och Magnus kläder plus nessesär försvann på dit vägen. Så det blev lite panik shopping under lördagen. ´Väskan fick vi sen på söndags eftermiddagen, bättre sent än aldrig.
Har idag tagit tag i att kontakta Europeiska där vi hade tecknat semesterförsäkring och även SAS som vi flög dit med. Hoppas att vi får tillbaka allt som vi borde, utläggen för nya kläder m.m. av SAS och förseningsersättning av europeiska.

Har massor av bilder, så jag börjar med några stycken så får jag fylla på vart efter sen.



Här är vi på väg med tåget till Arlanda, förväntansfulla barn :)





Framme på Arlanda och lite lek i nya "Junibacken" som de har byggt upp inne i Terminal 5









Vi hade ett stopp i Köpenhamn på vägen till Dublin, 2 timmar mellan flighterna och alldeles lagom med tid.
Hittade en Lego butik som hade ett lekbord med lego utanför, där satt barnen i ca.1 timme och var jätte nöjda. Brevid var en servering så dör satt jag och Magnus och betsällde in en varsin öl. Gick verkligen jätte smidigt i Köpenhamn.







Vi var framme hos Carro och Rachael kl.19, det tog inte många minuter innan barnen lekte för fullt uppe i Rachaels rum :) Jag och Carro passade på att gå till affären och handla det nödvändigaste som vi behövde (tandborstar, deo m.m.) då väskan var borta. Sen lagade vi middag och åt tillsammans, så lugn middag kan jag väl inte påstå att det blev.. Barnen var helt uppe i varv och jätte glada.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela