Jul

Publicerad 2011-11-03 22:49:08 i Allmänt

Ja det är ju faktiskt snart jul, även om det kanske inte ser ut som det ute ännu. Förra året så hade redan snön kommit men det gör inget om snön väntar till december. Sen får det gärna vara snö iallfall mars ut.

Pratade med mamma idag om julen, så nu tror jag att julen är bokad och klar. Jätte skönt! Men som det är nu så har vi inte fått med alla i släkten i planeringen, men jag känner att jag inte orkar med det hysteriska julfirande som det brukar bli.
Var annat år så firar vi 3 dagar i sträck och var annat år 4 dagar i sträck, det blir mcyket.
I år så sa jag att jag vill vara hemma på julafton, Magnus verkade inte ha någonting emot det. Det är alltid vi som får fara runt för att hinna med alla, eller förra året så kom släkten på min mammas sida hit på annandagen.
vi börjar alltid fira redan den 23:e men i år så ska vi skippa det och bara vara, klä granen, fixa med julmaten, bingolottos uppesittarkväll (gammal tradition sen jag bodde hemma som ska återuptas, brukar vara väldigt mysigt och så fixar man med julklappar samtidgt) och så bara vara och njuta utav julen.

Jag sa att vill någon fira med oss på julafton så är de välkomna hit, men jag åker ingenstans. Nu ser det ut som om min mamma och mina systrar kommer över på dagen på fika/lunch, skinkmacka och julmust/julöl. Sen åker dom efter någon timme så får mina systrar fira jul med sin pappa.
Sen så ska jag kolla med min pappa men det lät som om vi bokade att dom kommer över lagom till att kalle börjar. Lite ficka till kalle och sen hoppas jag att dom vill stanna på middag också. Vi brukar dela ut lite så vi inte måste fixa all mat själva, så det lär vi även göra i år. Känns som om det kommer bli jätte bra, så härligt att få vara hemma på julafton.
Juldagen kommer vi fira med Magnus släkt (för det är det väl ingen som har ändrat på?) vi firar varannat år julafton med min mammas släkt annars och var annat år med Magnus släkt. Med min pappa, hans fru och min farmor och farfar har vi firat den 23:e, så har vi gjort sen Jennifer föddes.
Var annat år då vi firat julafton med min mamma så blir det även en till dag med min mammas släkt då min morfar och fru även kommer. Så det kommer bli en till dag i år med dom, men vi ska försöka få in den efter annandagen i år så det inte blir så intensivt.

Är det fler som firar så här många dagar som vi brukar? Hur lägger ni upp det och är det fler än jag som känner att det blir För mycket?


Nu ska jag återgå till packningen, barnens väskor är färdiga men resten återstår. Ska även få lite ordning här hemma för jag har verkligen dragit ut på tok för mycket saker och kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela