Blir tokig på husläkarna

Publicerad 2011-09-09 09:44:19 i Allmänt

Har varit hos husläkaren flera gånger med Jennifer då hon ofta är dålig i magen, det har tagits prover på mjölk, lactos och gluten. Men inget har vosat något direkt, däremot så är lactos testet inte helt trovärdigt så därför skulle vi även testa att ta bort lactos från kosten. Visst har hon blivit bättre när vi utesluter lactos och hon blir sämre om hon någon gång får i sig större mängd lacots. Men hon är inte bra, bara bättre.
I början av Juli så var vi tillbaka på husläkarmottagningen, äntligen fick vi då en remiss till Astrid lindgren men läkaren sa att vi får räkna med att det kommer ta tid innan vi kommer dit. I och med att det var mitt i semestertider så räknade vi med lite extra tid men nu har vi börjat undra varför dom inte hör av sig.
Ringde nu på morgonen vår husläkarmottagning och fick veta var remissen hade gått, hon sa även att de fått ett remissvar men hon kunde inte se vad det stod.
Ringde sen till Astrid Lindgren och fick då veta att remissvar var skickat 17 Juli, i det stod det att vår husläkare skulle skicka en remiss i första hand till lokal barnläkarmottagning. Men det här är ingenting som vår husläkare har hört av sig om. 
Sköterskan som jag oratade med sa att jag kunde testa att ringa till mottagingen i Väsby själv då dom tillhör Astrid Lindgren och kan se journalen och remissen.
Så nu har jag haft kontkat med mottagningen här i Väsby och fått en tid i Oktober, Äntligen! 
Helt sjukt att man själv ska behöva ringa runt och ta reda på vad det är som sker, eller vad som inte sker...

När/om vår husläkare ringer upp så ska jag verkligen fråga varför dom inte hör av sig direkt, eller iallafall inom någon vecka. Nu har det gått nästan 2 månader sen de fick svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela