Kladdkaka

Publicerad 2011-09-04 16:16:24 i Allmänt

Eller kladd, för kaka blev det iallafall inte...
Har inte haft någon ork idag men så fick jag ett ryck då jag såg ett snabt recept på kladdkaka, tänkte att det skulle jag ju kunna testa. Att var tvungen att smaka av den senare ikväll kan man ju offra sig att göra ;)
Var ett väldigt lätt recept, som när jag gör smuldeg. Smälter smöret i kastrullen, blandar i övriga ingredienser i det smälta smöret och i en form. Tog inte många minuter. Men sen när formen skulle in i ugnen så tappade jag formen så den hamnade upp och ned på ugnsluckan. Så svag i händerna nu när jag har så ont och då bara tappar jag saker ibland oavsett vikten på det jag håller i. För jag kan verkligen inte påstå att formen var tung, gjorde bara halv satts och i en liten form.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela