Förkylning

Publicerad 2012-08-30 23:23:20 i Allmänt

Magnus åkte på en rejäl förkylning förra helgen som hållt i sig till nu, inte allas kul. Hampus har varit lite små snorig, så det har nog varit bra för honom med 2 dagar ledigt nu, igår pga. såret vid ögat och idag för att vi var lediga.
Jag har känt att det varit någonting som kanske är på gång i halsen, men inget mer. HOppas att det kan stanna där också!
Men ikväll så har Jennifer börjat känna sig ordentligt förkyld :( Hon är snorig, hostar och hon känner sig allmänt hängig. När jag sa godnatt till henne ikväll så undrade hon om hon fick vara hemma imorgon om hon kände sig dålig. HOn tycker verkligen om skolan och att vara med sina kompisar, så hon måste verkligen känna sig dålig :(
Sa till henne att vi får se hur hon känner imorgon, och om hon går till skolan så är det bara att hon säger till lärarna om hon skulle känna att hon vill hem.
Just förkylning är ju så svårt, man behöver ju inte ha feber eller jätte ont i halsen. Man kan ju bara vara snuvig men man kan känna sig riktigt dålig. Och det är ju jätte svårt för oss att veta hur Jennifer känner sig.
 
Jennifer var på första tillfället på dansen idag, ny dansskola och nu är det showdans som gäller. Jätte nöjd verkade hon vara , men det var efter dansen som förkylningen verkade bryta ut ordentligt.... Hon började fråga om det kanske var någonting hon var allergisk mot för hon var så snorig.
Hon blev jätte glad då vi kom till dansskolan samtidigt som en klasskompis till henne :) De visste inte att de skulle dansa tillsammans innan, så båda blev lika glada av att se varandra.
Jätte glad var hon iallafall när jag kom och hämtade, hon kände att det verkade vara precis rätt grupp för henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela