kvällsbesök

Publicerad 2012-08-16 23:06:00 i Allmänt

Då var Magnus igång på riktigt med jobbet igen, så jag är hemma själv på kvällarna igen. Tycker verkligen inte om det :(
Bjöd över mamma och mina systrar på middag idag, Johanna och Jessica kom först med bussen så vi mötte upp dom. Mamma behövde förbi jobbet en stund innan så hon kom när middagen var färdig.
Mycket trevligare med lite sällskap :) Bjöd på lövbiffgryta med färsk pasta. Köpte även blåbär idag så jag bakade en blåbärspaj till efterrätt.
Var lite intressant med matlagningen idag, vi har fått utesluta mjölk sen någon vecka tillbaka då vi märkt att Jennifer mår mycket bättre av helt mjölkfritt. Har hittils undvikt maträtter med mejeriprodukter i, vilket är ganska så enklet sommartid. Men när hösten kommer så blir det mer grytor, soppor, lassagne, gratäng m.m.
Köpte Oatlys variant på matlagningsgrädde, endast 13% i fetthalt men tjockare i konsistens än vispgräppe. Blev jätte bra! Kanske blir lite hälsosammare mat nu då? ;)
Jennifer fick Alpro Soya vaniljsås till pajen, den smakar mer vanilj än marsansåsen som vi andra åt.
Men jag tycker det är fruktansvärt dåligt med mjälkfria produkter här på vår närbutik. Varken havredryck eller soyadryck finns det, idag fanns inget mjökfritt margarin (tror att vi köpt det där någon gång tidigare) Endast någon variant på grädde och vaniljsåsen, tycker det är lite märklig prioritering. Verkar inte vara något tillfälligt heller då vi haft koll på den hyllan sen nåt år tillbaka då det är samma ställe som lactosfritt. Havredrycken behöver inte ens stå i kyl förrän förpackningen är öppnad, och de håller typ 1 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela