vardag igen?

Publicerad 2012-08-14 23:14:40 i Allmänt

Är väl dags att börja få någon ordning på rutinerna igen, både skönt och jobbigt. Jag äslkar att ta dagen som den kommer och slippa ha massa tider att passa, men samtidgt så behövs rutiner.
Även då vi har semester så försöker vi får barnen att sova och äta någorlunda regelbundet, men allt är kanske uppskutet 1-2 timmar under sommaren än resten av året.
Det vi inte kan skuta upp på är Hampus middagstid, senast kl.18 annars så funkar det bara inte. Så när vi har passat på att njuta av de lediga lata dagarna och middagr borta eller varit på landet och grillat sent på lvällen så får alltid Hampus middag innan oss. Ofta så får han även somna innan vi äter när vi är på landet också, han är så sjukt trött efter kl.19-20 (när dte inte är sommar så kan han somna redan kl.18).
Den svåraste utmaningen är nu att få Jennifer att somna i tid på kvällarna... Hon är en riktig nattuggla, precis som mig och Magnus.
Hon börjar fritids på måndag och sen har jag för mig att skolan börjar på onsdag.

Måste även komma igång med träningen nu! Börjara få riktigt dåligt samvete för det väldigt långa sommaruppehållet. Jag och Magnus har satt mål nu som vi ska fixa, dels till semestern i oktober och sen till jul. oj,oj,oj... hur ska det här gå om jag inte kommer igång typ NU
Gymmet imorgon måste det bli, måste verkligen.
Har inte satt några mål gällande vikt, den behåller jag gärna. Men musklerna lyser med sin frånvaro just nu, och dessutom så behövs träningen för att få igång blodcirkulationen och då brukar nacke och rygg kännas bättre. Men jag får väl räkna med en svacka nu första veckorna efter det här uppehållet. Inte bra! Tog mig ett par år på gymmet och jag har gett upp många gånger pga. smärta innan jag tillslut kom fram tilö vad och hur mycket jag fixar.
Jag och Magnus brukar alltid köra våra träningspass på mprgonen driekt efter att vi lämnat barnen på skola och dagis, så nästa vecka så ska vi komma in i dom rutinerna igen hoppas jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela