JUL

Publicerad 2012-12-22 02:46:58 i Allmänt

Nu har vi jul, här i vårt hus..... :) Hade inte mycket inbokat idag, bara fixa här hemma, göra ordning julskinkan och kanske fixa lite med övrig julmat. Men.... Jag och Hampus åkte till Solna C för att hämta upp julklapp från jobbet som kommit. Stannade på Coop på vägen hem och kompletterade med det vi missade igår när vi handlade. Jätte mysig och lugn dag med min söta son :) När vi sen kom hem så fick vi sätta igång med städning, pepparkakshus som skulle dekoreras och ta in julgranen och klä den. Vi hade bara julskinkan som behövde göras idag, men vi satte igång med övrig julmat också. Så det blev rätt så sent. Sen kände jag att jag ville få färdigt med tomtar, bordsdekorationer m.m. i vardagsrummet för att få den där riktiga julkänslan när vi kommer upp imorgon. Är något speciellt när hemmet är julpyntat, så härligt! Vi börjar fira jul tidigt i år, redan imorgon lördag får vi hem släkten på min sida. Ska bli jätte trevligt! Blir lite lättare lunch och jag har delat ut lite till alla så vi slipper fixa allt själva. Sen blir det fika med massor av hemmagjort julgodis. På söndag ska vi bara vara hemma, slå in de sista julklapparna och njuta av ledigheten och att det är Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela