Julpyssel

Publicerad 2012-12-19 23:20:00 i Allmänt

Igår och idag så har det pysslats och bakats julgodis och lussebullar (3:e vändan i år). Igår blev det chokladknäck och en variant av ischoklad som jag toppade med pistagenötter. Gjorde äve nen stor satts av en Amerikansk chokladfudge som är en av mina favoriter. Tycker inte om vanlig fudge pga konsistensen men den här är mer som en tryffel men lättare att göra. Idag så blev det julpyssel från att barnen kom hem till kl.18 och då hade jag förberett och köpt revbensspjäll och sallad så det var inget jobb. Blev lite varierat pyssel, tomtar av små keramikkrukor, målade ljuslyktor av gamla glasburkar, julkort, mini tvålar och målade gipsfigurer/julgranspynt. Imorgon ska vi dekorera ljus och fortsätta göra kort. Barnen fick också vara med och göra ischoklad, var roligt att se Hampus så koncentrerad när han hällde upp chokladsmeten i formarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela