Så slut

Publicerad 2012-02-18 00:05:37 i Allmänt

Den här veckan på jobbet har verkligen varit hysterisk, vi är fem i butiken varav 3 sjuka och 1 delvis hemma med sjukt barn. Så var det jag kvar, jag som jobbar minst av oss alla. Tror att jag jobbat runt 35 timmar söndag - torsdag och så jobbar jag helgen nu och måndag. Då är jag bara anstäld på 25% då jag inte kan jobba så mycket mer, så en hel del mer tid blir det. Kommer synas på lönen iallafall :)
Nej, det här är mer än vad jag orkar, normalt så kansk jag skulle kunna fixa en sån vecka, sen är jag ledig flera dagar. Men som det varit nu så har vi legat efter så mycket pga. att vi hela tiden är för få på plats och så får vi ägna tid åt att försöka hitta någon som kan komma in och jobba extra osv. så det blir massor av extra jobb plus massor av stress.
Sista dagarna har jag varit helt slut när jag kommit hem, allt som börde göras här hemma och ärenden som ska göras de får bli någon annan gång.

Var iallafall ledig idag, jippi! Eller...? Hade behöft mer vila men Hampus fick 49 graders feber natten till idag så han blev hemma. Dock så hade febern gått över till morgonen (konstigt) men han hostade jätte mycket.
Magnus kom på att han missat säga till mig att Jennifer klagat över att hon haft ont i magen när hon varit kissnödig, att vi kanske ´borde ta upp det när vi ska på utredningen för njurbäckeninflammationen som hon drog på sig runt jul/nyår. Själv tyckte jag det verkade dumt att vänta, så jag ringde husläkaren och de tyckte vi skulle komma dit idag.
Passade då på att boka in en dubbeltid så de även kunde lyssna på Hampus lungor. Det visade sig ju att Jennifer hade urinvägsinfektion igen, inte så bra då det kan vara ett tecken på att det inte läkt ordentligt (eller vad nu läkaren menade) så penicillin och vänta in svar från odlingen på tisdag.
Hampus  lungor lät inte helt ok, så vi får köra igång med hans astma medicin igen. Han fick  förkylningsastma när han var under året och behövde regelbundet medicineras för det, men sista året så har det inte längre behöfts.
Vi skulle köra på vintern ut nu.

Nej nu ska jag sova, så ont i kroppen så jag hoppas verkligen att jag ska vara okej till imorgon. Jobbar 11-18 imorgon, blir trött bara jag tänker på det just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela