vilken helg

Publicerad 2012-02-14 14:14:41 i Allmänt

I lördags så var det Kick off med jobbet, jag trode jag visste vad jag hade att vänta mig men helgen överträffade mina förväntningar.
Fick gå upp jätte tidigt då inregistreringen var redan 9.30, vi höll till på Clarion på söder.
Fika och sedan 2 timmar med diverse info/underhålling från ledningen. De bjöd verkligen på sig själva, helt underbart. Många skratt blev det!
Efter lunchen så var det dags för Spelen på Söder, lite liknande stadsuppdraget som jag gjort en gång när jag var på en möhippa. Men de här var specialgjort för oss, allt material var för Ticket.
Vi var runt 350 personer och uppdelade i lag om 3-6 st, En del behövde jobba under dagen och kom in senare till middagen så därför varierade lagen lite. I drygt 3 timmar höll vi på, fick upp 85 frågor på surfplattan som vi blev tilldelede i varje lag. En del saker man skulle fota eller göra men mest frågor som liknade När och fjärran spelet, alltså lite allmän fakta som vi i branshen kan/borde kunna :) Sen var det även ca.15 stationer som vi skulle besöka, här fanns det 8 olika kartor så det var lite olika stationer som lagen fick besöka.
Vid de här stationerna så var det våra leverantörer som fanns på plats, en del med någon snabb fråga och en del med olika aktiviteter som skulle utföras för att få poäng. Vid de som tog längre tid så bjöds det även på antingen något att dricka eller äta, verkligen jätte trevlig och roligt men vi var helt slut när vi sedan kom tillbaka.
Det var väldigt stressigt och tajt om tid hela tiden, och det mnärktes att alla tog det på största allvar :)

Fritidsresor bjöd på Afterwork och hade med sig sina maskottar :) Så lite mingel innan vi fick checka in och snabbt byta om inför kvällen.
Prisutdelningen startade för årets säljare, butik m.m. Men sen gick brandlarmet... Brandkåren kom och de blev lite stöllda när ca.200 tjejer började skrika så fort dom såg dom, haha.... Vet inte riktigt vad det är med brandmän, själv tycker jag inte det är så märkvärdigt men jag var ganska så ensam om det av oss tjejer.

Sen fick vi iallafall fortsätta med prisutdelningen och efterföljande middag då även våra leverantörer var med. Tror att jag hörde att vi var ca.400st. då. Sen fortsatte det med trevlig underhålling och så dansade vi tills klockan 03. Sov inte många timmar då det var frukost kl.8.30 och sedan jobb 11-18
Några vidare på efterfest på hotellet, de hade slutat straxt efter kl.06, tur man inte hängde på.

Det var min helg det, helt underbar men så slut jag var efter. Även igår så kände jag mig slut i hela kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela