jaha...... vad ska man säga?

Publicerad 2012-01-03 17:29:31 i Allmänt

Nu på eftermiddagen så ringde jag till närakuten på Löwet, kände att jag ville ha ett svar på varför de inte hört av sig angående provsvaren.
Efter ca.30 min. så ringer en läkare och ber så hemskt mycket om ursäkt, och jag hörde att han verkligen skämdes över att ringa så här.
Det var ju inget konstigt att ingen hade ringt, för de hade inte fått något provsvar att följa upp. Urinprovet som  skulle skickas till lab hade aldrig blivit skickat!
Han kunde inte förklara hur de hade gått till, de hade sen något år tillbaka infört nya rutiner så vid 2 tillfällen så ska det följas upp om prover ska skickas till lab. Men tydligen så har det blivit en miss 2 gånger om den kvällen.
Han bad verkligen så mycket om ursäkt och sa att vi hade gjort precis helt rätt, hade vi väntat kanske bara till dagen efter så är det nog stor risk för att Jennifer hade varit så dålig att hon hade behövt bli inlagd ett par dagar.

De skulle nu göra en avvikelserapport och sedan ta upp det med alla som jobba där, och ha ett extra möte med de som jobbade just den kvällen. Det här är som sagt något som inte får hända.

Det kändes verkligen konstigt enda från det att vi träffade läkaren sista gången på löwet, han var så stressad och ville bara bli av med oss. Magnus trode att jag bara överdrev och att läkaren nog hade varit ganska bra iallafall men nu trode han mer att det var så som jag beskrivit.
Läkaren vi träffade där nämnde inte ens att det kunde vara något allvarligare än en helt vanlig urinvägsinfektion, febern verkade vara något separat. Medicinen vi fick utsriven var helt fel, och vid den höga långvariga febern så ska det kollas upp ordentligt.

Undrar om vi kommer lita på dom och känna oss säkra nästa gång någon blir sjuk och behöver uppsöka löwet, blir barnen sjuka så blir det nog Astrid lindgren direkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela