Lugn

Publicerad 2012-01-18 23:41:00 i Allmänt

Nu börjar det kännas lite lugnare för min del, men jag ä så glad över att jag hade två dagar att återhämta mig efter den här helgen (lör- mån) för det var värre än vad jag ens hade kunnat ana.
Jag har idag fått färdigt inköpslistan till Jennifers kalas, äntligen! Vi var från början inne på att göra smörgåstårta och pannkakstårta, men igår så fick jag lite panik inför helgen och ringde Magnus och så gjorde vi om planerna.
Vi behövde något som kunde förberedas lite mer eller som inte krävde så mycket jobb.
Då vi aldrig gjort smörgåstårta innan så kändes det lite jobbigt, dessutom så var vi tvugna att göra 2 olika. En med skaldjur och lax och en som var vegetarisk och lactosfri. Nu blir det cesarsallad istället så får man kombinera ihop sin egen :)
Jennifer har sedan önskat en chokladtårta och minisemlor till fika, så vi får ta fram bakmaskinen och baka semlor på lördag. Eller kan man kanske baka bröden imorgon och sen frysa in till på söndag....?

Imorgon är vi iallafall lediga både jag och Magnus, så Hampus är hemma från dagis men Jennifer går i skolan som vanligt till 13.30. Magnus jobbar sen fredag, lördag och söndag, så lite stressigt kommer det bli att få ihop allt. Skönt att Hampus får vara hos mamma på lördag under barnkalaset, det underlättar både under kalaset och efter. Så då kommer jag förhoppningsvis hinna mer mer under lärdagskvällen.
Jag tar med mig Jennifer sen till Täby, ska träffa Emelie och så ska vi köpa godis och kanske något annat kul till godispåsarna till barnkalaset. Ska bli trevligt att komma iväg en stund.

Nu ska jag drick en kopp te innan det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela