Mysig hemmadag

Publicerad 2012-01-04 17:20:45 i Allmänt

Jag vaknade runt 5.30 imorse, mina armar var blöta och täcket fuktigt.... Såg att min lilla son låg i mitten av sängen, så han hade helt enkelt fått för sig att kissa i sängen. Sällan han göra det, men han kunde väl hållt sig till sin säng.
Fick lägga mig på soffan och somnade om där tills barnen vaknade och ville sitta dör och titta på tv.
Bytte plats med Magnus, då hade jag så ont i nacken och axlarna så jag viste inte var jag skulle ta vägen. BLev kvar sen i sängen till 13.30! Men efter det så har det faktiskt kännts bättre :)
Har tid hos läkaren imorgon, se vad hon säger. Hoppas att jag inte ska behöva fler kortisonsprutor...

Efter att jag kom upp så har det blivit en riktig slappardag, barnen har lekt under förmiddagen sen tog dom ett långt bad. De bad Magnus om gurkskivor till ögonen, de skulle ha spa :)
Sen har vi spelat spel, gått igenom alla nya spel som Hampus fick i julklapp.

Nu blir det snart middag, hemmagjord potatis och purjolökssoppa men något gott bröd till. Har även suttit och planerat lite inför morgondagen, Sofie och Nicke kommer över på middag och spelkväll.
Vi tänkte ta fram vårat stekbord/bordsgrill som vi har och och grilla lite olika grönsaker, kyckling och biff. Till det blir det en potatisgratäng och lite kalla såser, det ska verkligen bli gott. Sen plockas ost och kex fram som vi inte hann med på nyår.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2012-01-05 12:30:13

så trevligt det låter. hälsa och ha det så kul!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela