Nu glömmer jag den här veckan

Publicerad 2012-01-20 13:00:56 i Allmänt

Den här veckan har verkligen inte varit något vidare, galet på jobbet och sedan sa kroppen ifrån.
Två dagar då jag legat i sängen till kl.14-15 pga. värken i nacken, inge vidare. Igår så kom jag upp iallafall och fixade lite i lgnt tempo här hemma, sedan åkte jag och Jennifer till Täby för att träffa Emelie. Vi åkte först hem till henne i hennes lägenhet som hon ganska nyligen flyttat till, jätte lite 1:a men allt nödvändigt fick plats. Men spisen var från 60-70 talet någon gång, helt galet. Emelie hade inte vågat använda ugnen ännu.... :)

Sen blev det storhandling, dels den vanliga storhandlingen och sedan inför helgens kalas. Jennifer var i lekrummet medan jag slet med kundvagnen på Ica. Började känna ganska så snabt att jag såg dåligt, för att se prislapparna/skyltarna så fick jag gå så nära som det bara gick och ändå så såg jag inte allt. När jag kom till mejeriavdelningen så såg jag inte ens skillnad på om det var mjölk, juice eller yoghurt..... Sen kom yrseln och flimret för ögonen, så det var bara att försöka slappna av samtidigt som jag kände panik över att bli färdig så fort som möjligt och komma hem.
Får så ibland när jag är jätte spänd i nacken, när flimret börjar så är det lixom kört. Det enda som hjälper är att släppa allt och lägga mig ned. Men hur gör man det mitt i storhandlingen på Ica???
Har igentligen ingen aning om hur jag egentligen lyckades ta mig igenom kassan, hämta upp Jennifer och in med allt i bilen, dessutom köra hem.  Jag vet att jag övervägde en lång stund att ringa någon och be om att få hjälp att köra hem bilen, men kom inte på någon. Behvöde ju vara två, skulle ta sån tid om någon skulle ta sig dit komunalt.

Fick iallafall vila ut imorse, Magnus tog barnen till skolan. Fixat lite smått nu under dagen iför helgen, men börjar känna mig ordentligt förkyld nu.... Så less!!!!
Ursäkta allt gnäll men jag är verkligen så fruktansvärt trött på det här nu!
Hoppas att helgen blir bra iallafall, och att jag och barnen får en mysig fredagskväll också :)
Imorgon kväll så blir det bowlingkalas, godispåsarna är fixade och jag ska bara ta och ringa bowlinghallen nu och meddela hur många de blir.
Sen har vi släktkalaset kl.11 på söndag, mycket kvar att göra men tror och hoppas att vi gjort det ganska enkelt för oss. Magnus åkte precis iväg till jobbet och jobbar till 00.30 och imorgon jobbar han också 14-00.30 så vi har inte så mycket tid tillsammans att förbereda.
Det mesta till kalaet kan jag nog fixa själv, så länge nacken är okej, men kycklingen och pannkakorna får Magnus ta.

Hoppas att ni alla får en jätte härlig helg, jag ska ta och proppa i mig vitaminer, och alvedon och hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela