Nyårs maten :)

Publicerad 2012-01-08 21:53:36 i Allmänt

Varit så trött om kvällarna att jag inte ens orkat starta datorn, men nu tänkte jag få upp bilderna från nyår som inte kom med sist :)
Innan jag somnar....



En otroligt god brushetta till förrätt




Jennifers drink :) Cars bubbel dekorerat med stjärnfrukt.



Hemmagjort vitlöksbröd, kräftstjärtar och skagenröra.



Svenska "hemmakokta" (farfar kokade dom på landet) kräftor och dillmajonäs till hummern.



Så åt vi färsk hummer också :)





Jennifers improviserade dessert, hallonsorbe och piggelin avskrapad från pinnen då den hade smällt på vägen hem från affären.

Jag och Sofie åt hemmagjord kaffeglass. Glassmaskinen som jag och Magnus fick i julklapp kommer verkligen bli välanvänd. Perfekt att kunna göra egen laktosfri glass och slippa det lilla sortimentet som finns i affärerna.

 

När Magnus kom hem vid 01 så dukade vi fram chokladfondue gjord på toblerone, helt underbar!
Till det ett stort fat med frukt och bär, ananas, mango, apelsin, jordgubbar, melon och hallon.



Så gott!
Inviger de nya fondue portionsskålarna som vi fick i julklapp, verkligen jätte trevliga att duka med.


Vad åt ni på nyår? 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela