Var tog helgen vägen?

Publicerad 2012-01-17 22:13:56 i Allmänt

Jobba helg för min del, skulle ha jobbat fredag - måndag men fick vara hemma med Jennifer i fredags.
Vi var hos husläkaren och tog nya prover, de såg bra ut men febern är kvar. Tar lång tid för henne att återhämta sig. Vi tog det sedan lugnt med fick, lite shopping och lunch i täby centrum innan vi hämtade Hampus som var på dagis.
Sen var det alltså jobb lördag, söndag och måndag. Jag brukar ha jobba mellan 3-5 timmar oftast men nu blev det 7 timmar per dag, utan rast. Eller jag lyckades smita iväg runt 16-17 tiden lördag och söndag under ca.10 minuter men i måndags så blev det ingen rast alls. Det vara helt hysteriskt, fullt med kunder från att vi öppnade tills vi stängde och långa köer på telefon.
All stress satte sig direkt i nacken, dessutom har jag nu min axel som strular så både igår och i söndags låg jag däckad i soffan hela kvällen och idag körde jag barnen till skolan sen låg jag i sängen till kl.15!
Låter kanske fånigt för många, men jag jobbar bara 25% och det är vad jag klarar av. Dessutom så har vi precis lämnat årets 3 absolut lugnaste månder bakom oss på jobbet, så snacka om chock när vi nu är inne på årets absolut värsta månad på hela året.

Hoppas att det ska kännas bättre imorgon, vill verkligen komma igång med träningen igen. Appropå träning så skulle jag även behöva komma på något bra när det gäller kosten. Småäter hela tiden, massa onyttigt får jag i mig varje dag. 
Skulle inte vilja gå ned i vikt men däremot så vill jag äta nyttigare, när jag lyckats med det i kortare perioder tidigare så har jag kännt stor skillnad. Mycket piggare, syns på huden och jag känner mig inte lika uppsvullen vilket jag ibland gör när det blivit mycket småätande.
Dags att storhandla nu i veckan, ska se till att jag köper hem massor av frukt och bär, inget godis ska med hem! 
Måste försöka hålla mig till onyttiga saker enbart under helger.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela