Egentid

Publicerad 2012-07-10 23:45:14 i Allmänt

Eller egentid med Jennifer var vad jag fick idag, jätte mysigt. SPecielt då vi varit fast hemma med vår sjukling.
Så fort Magnus kom hem från jobbet så åkte jag och Jennifer till Kista och gick på Bio, blev Ice Age 4 i 3D. Jennifer tyckte det var jätte spännande med 3D och vill snart gå på bio igen :)

Vi gick sen lite och kikade i butikerna iKista, var inne på BR och Jennifer hittade massor av saker hon ville ha. Jag sa att jag tyckte det hon tittade på var lite väl dyrt att bara köpa så där (350:- för någon håruppsättning leksakskit), och speciellt så var de ganska så onödiga småsaker som hon redan har en uppsjö utav hemma. Försökte med att vi har ju gått på bio nu, vi kanske kan åka iväg någon annan gång för att shoppa lite. Försöka få henne att förstå att man inte bara kan slösa bort pengar på allt, bara biobesök går ju på några hundra.
Då svarar hon mig - Men har du inte det där kortet du brukar betala med???  Precis som om det inte är riktiga pengar.
Eh, jo visst hade jag mitt Visa kort med mig! Jag tror inte riktigt att hon förstod vad jag försökte få fram...

Sen lite senare så stannade vi och handlade middag på vägen hem. Vi pratar lite när vi går tillbaka till bilen om semester och resor. Vi ska resa bort i höst och hon längtar verkligen men så sa hon att hon gärna skulle vilja hälsa på Carro och Rachael i Dublin snart igen också. Då sa jag att i år har vi nog inte råd med det, så sa jag men det är klart om vi skulle vinna massa pengar så är det klart att vi kanske kan åka dit också.
Då säger hon att det skulle vara jätte kul om vi vann massor av pengar, då kunde hon och Hampus få hälften av pengarna. Sen sitter hon och funderar lite och säger att om vi vann pengar så skulle hon och Hampus få 1000:- och jag och Magnus få 1000:- och det är ju massor av pengar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela