Ajajaj....

Publicerad 2012-05-07 10:08:57 i Allmänt

Nacken som gett upp totalt, förmodligen pga. att jag har en infektion. Minsta lilla förkylning, infektion eller liknande gör att nacken blir värre. Och så har jag mitt ben.... Ett litet, litete sår som inte ville bli bra och jag försökte boka in mig hos husläkaren förra veckan men sköterskan där ansåg att det inte behövdes. Ringde sjukvårdsrådgivningen men de sa likadant... Fick tillslut tag i sköterska på närakuten på löwet i lördags, hon ansåg att jag inte skulle vänta till på måndag men de hade helt fullt så jag fick komma dit igår (söndag).
Såklart så är det streptokocker, stafilokocker eller något liknande, så en orentlig penicillinkur har jag fått nu. Hade jag fått komma till äkare tidigare så hade kunnat hjälpa med en salva med antibiotika i, vilket hade varit mycket bättre. Nu kommer jag dessutom med största sanolikhet få ett stort fult ärr på benet.
Nu hoppas jag bara att det hinner läka ordentligt innan jag åker till Turkiet, enliogt läkaren så borde det hinna göra det. Men jag skulle räkna med att det kan ta någon vecka eller två om jag nu fått rätt penicillin.

Nu är det färdig klagat för min del :)
Så less bara, det gör så ont i benet och jag kan inte träna, inte heller ha på mig vilka kläder som hellst då jag inte får på mig flera byxor pga. såret.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2012-05-09 07:19:28

det är ju nästan som att du borde göra nån sorts anmälan! jävla människor! kram till dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela