Hemmadag

Publicerad 2012-10-16 12:58:00 i Allmänt

Hemma med Hampus idag, tar 48 timmar efter första penicillindosen innan han inte smittar längre. Lite småsega båda två, tittar på TV och spelar spel. Jag har haft tid att gå igenom alla fina bilder från semestern också :) Videokameran har jag inte hunnit gå igenom ännu, men det kommer.
Var närmare 300 bilder kvar när jag hade gått igenom alla, så får väl försöka att välja ut en liten del av dom och visa här.

Även hunnit kontakta vårat försäkringsbolag och anmält de tillfällen vi fick uppsöka läkare på Rhodos. Ska få hem papper nu som ska fyllas i, hoppas vi kanske får tillbaka lite.
Jag blev ju dålig andra dagen på plats och fortfarande inte helt återställd men orkade större delen av resan hänga med familjen iallafall, dock orkade jag inte leka och bada med barnen så mycket utan fick mest sitta brevid och bara titta på. För när halsflussen blev bättre efter 3 dagar med penicillin så kände jag va biverkningarna från tabletterna ordentligt. Halsbränna och illamående, jätte jobbigt. Undrar vad de är för tabletter jag äter igentligen, stora är dom iallafall måste ligga på över 1g/tablett.
Hampus var smått hängig sista dagrna men de kom framåt eftermiddagen och kvällen, han sov till och med middag en dag. Sista dagen så fick vi gå till läkaren med honom då han hade klgata på att det gjordt ont i örat kvällen innan. Han fick förbud att doppa huvudet i poolen och tog det väldigt lugnt. Men med typ Ipren var 4:e timme så blev han ju mycket piggare. Nu går han precis som mig på penicillin och så hoppas vi att vi slipper streptokocker sen!



Några bilder från första dagen på plats


Precis utanför våran balkong. vi hade jätte fint väder på förmiddagen men sen efter lunch så blev det lite molning, men de mesta molnen gick runt hotellet och via berget. Men var en alldeles lagom start på veckan.
Testar verkligen gränser, hur långt kan man sräcka sig utan att ramla i...?
Och precis efter att den bilden togs så ramlade Hampus i poolen med kläderna på!
Bamse parad :) 5 eftermiddagar så kom coco clownen, Raj raj och Bamse och hans vänner till poolen
En liten promenad medan Jennifer var och tränade med Abs. Show kids inför kvällens dansuppvisning på scenen
Precis innan Jennifer ska upp och dansa, hon väntar bara på att få en tröja

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela