Tårtor

Publicerad 2012-10-22 09:31:00 i Allmänt

Igår så bakade vi 2 helt nya recept från kokboken Liten smula
Den ena var en kaffe och chokladcheeseckae, den såg god ut men var alldeles för mäktig. Tror att jag föredrar cheesecake som man fryser ochi nte tillagar i ugn, oavsett smaksättning.
Blev även en limetårta med italienskmarräng, den både blev snygg och var otroligt god. Den kommer vi absolut göra om!

Otroligt god! Men tror att vi nästa gång ska testa att göra portionsbitar nästa gång i små formar. Marängen föll ihop när man började skära i tårtan.
Här finns cheesecaken med också, dessutom så bakade jag vanilj och chokladdrömmar, kolakakor och kokostoppar. Var länge sen jag bakade så mycket till ett kalas, men nu fanns både tiden och inspirationen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela