Kaos

Publicerad 2012-09-11 20:37:26 i Allmänt

Sista tiden har kvällarna funkat jätte bra när Magnus har varit iväg och jobbat. Jag har lagt Hampus vid 19 tiden och han har somnat på 10-15 min. Jennifer har då tittat på TV och förberett skolväskan inför nästkommande dag. Sne går hon i säng ti kl.20 och det utan gnäll.
Men idag så var det tillbaka till kaos!
1 timme låg jag inne hos Hampus, Jennifer skule bara plocka iordning skolväskan och sen lägga sig och läsa bok. Hon brukar vilja läsa och då kommer hon i säng lite tidigare också vilket kan behövas just på tisdagar.
Precis när Hampus håller på att somna in kl.20 så kommer Jennifer in och prtar högt att hon ska lägga säg i sängen..... Hon vet att hon ska smyga in i sitt rum för att inte störa, och Hampus vaknade ju såklart till.
Nu kl.20.30 så sover iallafall Hampus och Jennifer ligger i sängen, jag får äntligen vila ut. Har en vänster axel som inte funkar alls, och ska jobba 7 timmar imorgon. Brukar inte fixa så långa pass, plus att vi normal sett är 4 personer totalt under vardagar och imorgon så är vi tydligen bara 2. Kommer bli en tuff dag!
Nu blir det hallonvatten, jordgubbar och sombreros (bara lite för att jag har för ont att skära upp mer frukt, ska ju inte äta sånt igentligen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela