Haft en trevlig helg :)

Publicerad 2013-02-10 15:31:00 i Allmänt

 
En jätte trevlig helg, men nu är jag helt slut! Behöver få ta det lite lugnt nu, min nacke vill inte riktigt idag, och så verkar jag ha någon förkylning på gång då det känns i bihålor och hals. Men efter lite vila nu så känns iallafall halsen bättre, alltid nåt :)

Magnus och Jennifer är iväg och firar barnens kusin som fyller 17år, jag och Hampus stannar hemma då Hampus verkat få ögoninflammation. Vill inte riskera att smitta då det brukar smitta rätt så ordentligt, men just nu så är det inget kladd alls men hade varit det igår kväll och imorse.

Men annars så har helgen varit väldigt trevlig!
Jennifer hade disco för sina kompisar i fredags, det slutade kl.19.30 och efter det så blev det middag med vänner.
Blev perfekt planerat, jag fick hjälp av Sofie under discot och Magnus och Nicke handlade och förberedde hemma hos Nicke och så kom de över lagom till alla discotjejer hade gått.

Vi åt raclett, jätte gott var det. Vi har lövbiff, kycklingfile, champinjoner, paprika, sushini, rödlök och sparris som vi grillade.
Hemmagjord chiliolja och vitlöksolja att smaksätta med.
Sen hade vi potatis, grädde, madeira och cognac till de små brickorna under där man kan gratinera. Ja ost såklart då också.
Så blev det hemmagjord guaquamole, färdig bea och cafe de paris sås och nachoships som tillbehör.
Mycket fat och skålar på bordet kan jag lova, tur att vi kunde lägga i en iläggsskiva.


Efter en del övervägning så bestämde vi oss för att äta efterrätt också, vi hade köpt Ekströms chokladmoussepulver men en ny med Caffe latte smak. Vi var väldigt nyfikna på den och fixade iordning och hvispade grädde till, men ingen av oss kunde ens hitta den där kaffesmaken. Trotts det så var det väldigt gott, men tråkigt när det står at dte ska vara något och så stämmer det inte.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela