Jaha

Publicerad 2013-02-01 23:09:00 i Allmänt

Blev ett besök på när akuten idag, fanns ingen tid hos husläkaren. Ringde klockan 9, och fick då frösta lediga telefontid som var kl.11. Sedan ringde de inte förrän 11.30
Förklarade läget och undrade om de hade någon tid över idag, fick då nästan en utskällning för att jag ringer sent en fredag eftermiddag.....!?
Försökte få lite hjälp via telefon av sköterskan om ev. andra mediciner men det kunde hon inte hjälpa mig med. Sa då att dte kanske är bäst att jag ringer löwet och ser om jag kan få en tid där då i eftermiddag (klockan var fortfarande bara 11.30 och de har öppet till 22) men det tyckte hon absolut inte jag behövde. Dom skulle inte vilja ta emot mig fick jag till svar.
Sa då att då får jag väl se om jag kan hålla mig uppe i helgen och återkomma på måndag, men domningarna i armarna och flimmer för ena ögat som återkommer hela tiden idag är riktigt jobbigt. DÅ sa hon helt plötsligt att jag kanske skulle åka till akuten.....
Jaha.......????

Fick faktiskt lite samma respons på vårdguiden som har hand om löwets tidsbokning, kände då att jag kanske var fånig som ville komma till en läkare. Har jag haft ont i nacken i 10 år så ska jag väl kunna vänta till på måndag. Men min högersida funkar inte, värk som strålar upp och ned från nacken, bortdomnad arm och flimmer för ögat. Hon ringde upp löwet och meddelade direkt att jag var välkomen dit.

Så när jag väl var på plats så förklarade jag läget för läkaren, han konstaterade att det gått över från muskelinflammation till någon sorts nerv infektion. Detta var tydligen lite värre än muskleinflammation som jag brukar ha, om det blir minsta lilla värre eller ofärändrat på måndag så skulle jag uppsöka akuten för att träffa en ortoped.
Sen lyssnade jag inte så noga, jag hörde bara ortoped och sprutor hit och dit.... Så 6 citodon om dagen och dubbel dos antiiflammatoriskt så hoppas jag att det är bättre på måndag!

Jaha, och det här är första dagen jag inte är sjukskriven längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela