MatHem

Publicerad 2013-02-20 14:41:00 i Allmänt

Med nacke som strular och alltid blir mycket värre efter storhandling så bestämde jag mig här om dagen för att testa på att beställa hem maten istället.
Brukar försöka ta det när Magnus är ledig så vi kan åka tillsammans, men han spenderade sin lediga dag igår med att vara sjuk. Och nu i efterhand med ytterligare sjukdommar i hemmet så var det ju ren tur att jag beställde, för jag hade ju inte kommit iväg idag heller...
 
Körde på en riktig storhandling, vilket verkligen behövdes. Beställde från MatHem och det ska bli väldigt spännande att se vad vi får hem och om allt funkat som det ska. Trodde ju att jag skulle ha lite tider att passa under dagen så jag valde leverans först mellan kl.18-22, men så här i efterhand så hade jag ju gärna valt en tidigare tid.
Men nu har jag gott om tid på mig att få ordning och rensa kylskåpet innan.
 
Priserna verkade vara ungefär desamma som där jag brukar handla, något var lite dyrare men sen fanns några varor som jag tycker verkade billigare. Fick till en rabatt på 125:- också så det slog ju ut fraktkostnaden och lite till :)
 
Tog ju lite tid så här första gången, ville gärna kolla igenom sortimentet ordentligt och se vad som fanns. Men sen kan man sparar inköpslistor och på så sätt så går det snabbare om man fortsätter handla där. Vi iallafall brukar ha ungefär samma baslista när vi handlar, kan vara några småvariationer men 75% av listan är nog densamma varjegång.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela