Men hallå.....

Publicerad 2013-02-07 10:35:00 i Allmänt

Såg precis en artikel på DN, det hade ju jag kunnat säga till dom utan flera års forskning.......


Personer med långvarig nacksmärta har svårare att varva ner kroppens stressystem. De är också ofta mindre fysiskt aktiva än andra, visar en avhandling från Högskolan i Gävle.

För att man ska kunna varva ner och återhämta sig måste det råda balans i kroppens autonoma nervsystem, men långvarig smärta i muskler kan skapa en stress i kroppen som gör att balansen rubbas. Därför försämras återhämtningen under sömn och vila, enligt studien.
 
 
Det är väl inte så konstigt, har man jätte ont så går det inte över på en natt. Eller ca.3 månader som det varit för mig just nu.....
Men nu har jag fått en helt ny medicin som man ska ta under en längre tid för långvarig effekt, vilket jag annars inte vill för jag vill inte äta massa tabletter. Men nu får det vara nog med värk!   Det räcker med den vanliga värken, men dessa smärttoppar som inte vill ge med sig är ju hemska.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2013-02-07 12:03:24

Stackars dig... =( tycker du är så strong som klarar av det här! jag hade aldrig gjort det... kram!

Postat av: cia

Publicerad 2013-02-07 12:10:11

meh, va töntigt att jag skrev "strong"... ha ha!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela