På rätt väg :)

Publicerad 2013-02-07 23:53:25 i Allmänt

Har inte alls varit orolig för att inte få något nytt jobb, mest sett det som en ny bra vändpunkt.
Men visst är dte jobbigt när man vet att man inte får någon lön, det är inte roligt. Men försökt att inte tänka enbart på den ekonomiska biten utan att hälsan kommer först.
Tog iallafall kontakt med min gamla arbetsgivare sen 4 år tillbaka, där jag jobbade som förskolevikarie. Hon ringde mig ikväll och hade jobb till mig redan imorgon! Hade redan lite planer (då Jennifer ska ha kalas) men förhandlade fram 4,5 timme, perfekt för mig!
Och som det lät så fanns det mer jobb att få. Kommer bli spännande imorgon, som det lät så skulle jag vara assistent till en lärare i årskurs 2. Har varit på den skolan i förkosleklass men det är det närmsta skolan jag varit. Annars har jag bara varit på förskolor, och det är ju lite skillnad.
Men det var just för att det var skola som jag sa ja, min nacke är ju fortfarande inte okej så en småbarnsavdelning hade ju inte varit optimalt.
Även om det här inte är det jag vill gå tillbaka till så känns det skönt att det verkar se ljust ut för lite extra tills jag hittar ett "riktigt" jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela