Bättre sent än aldrig ;)

Publicerad 2013-01-06 00:23:00 i Allmänt

Idag har jag satt mig ned för att kika igenom julens bilder från kameran. Brukar normalt sett vara en hel del bilder, men i år var det inte många. Dels för att kameran glömdes nort men sen var det nog att jag var dunderfökyld hela julen (och samma som fortfarande håller i sig) så jag orkade helt enkelt inte. Men vi startar med 22 December, julfirande hemma hos oss med mamma, mina systrar, mormor, moster och mina kusiner. Tyvärr flera som var sjuka och inte kudne komma, men blev en lugn och mysig dag med min släkt. Dock blev det bara bilder på maten med kameran. Gästerna vara helt enkelt inte stilla när jag försökte fota dom så de blev inget av dom bilderna. Maten sprang iallfall inte ifrån mig ;)
Vi fixade ett mini julbord, lite småplock som ägghalvor med skagen, kavringsnittar med ägg och senapssill och med leverpastej och smörgåsgurka, skagenklämmor med tunnbröd och pepparkaksgrisini med ädelostdipp, lax och romröra och rödbetssallad. Lite ost och kex och skinksmörgås till lunch. Jätte gott och alldeles lagom.
Sen dukade vi upp kaffe och glögg med hemmagjort julgodis. Vi hade amerikansk chokladfudge som är en av mina favoriter, chokladknäck, chokladbräck med smartis och marshmallows, wienernougat, variant av rockyroad och 2 sorters ischoklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela