Varför anstränga sig?

Publicerad 2013-01-21 22:07:00 i Allmänt

Känndes så idag iallafall vid middagen, idag blev det snabbmat i form av helfabrikat rakt av. Vilket inte är så vanligt här hemma.
Och barnen åt och åt, inget gnäll utan bara glada miner och jag fick höra hur gott det var....
Fiskpinnar, pulvermos och färdig dressing blev det!

Jaja, inte alltid det klagas när jag lagar mat. Men de är ju dom iddagrna man kommer ihåg som mest tyvärr.
Har iallfall efter några år av försök fått barnen att uppskatta hemmagjorda köttbullar framför färdiga.
För det har vi försökt med i några år, stått och rullat egna köttbullar och barnen ratar dom. Så köttbullar brukar vi ha köpta i frysen för de dagar som tiden inte finns till.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela