Sommar

Publicerad 2013-05-11 23:02:28 i Allmänt

Känns som om sommaren äntligen är på väg nu, så härligt!
Haft några härliga lediga dagar nu med familjen, och ändå är det bara lördag idag :)
Magnus var hemma med Hampus i onsdags, jag jobbade eftermiddag och kom hem vid 20-tiden. För oss så blir det en hel ledig kväll, Magnus skulle annars ha jobbat till midnatt.
I Torsdags så var vi lediga och Magnus hade tagit ut en ledig dag igår också, så nu har vi tillbringat första dagarna på landet för det här året.
2 härliga lediga dagar, i princip all tid har spenderats utomhus. Barnen har verkligen njutit av att springa runt och leka och så var grannens barn ute samtidigt också så dom lekte hela dagarna. De är så härligt med dom, granntjejen är i Jennifers ålder (hon har en lillebror också på 1 år) och nu är Hampus så stor också så även han får hänga på.
De har lekt, haft vattenkrig (kille mot tjejer, de kommer ångra sig när den andra brorsan blir större...) gjort cirkuskonster då Magnus hade med sig en flyttkartong med alla hans gamla jongleringssaker, och de har även ätit lunch och middag tillsammans båda dagarna. Härligt när de har så roligt tillsammans, då blir ju dagarna på landet ännu roligare för dom :)

Magnus fick också bjuda på en eldshow, han impade på grannarna som inte alls var beredda på det. De trodde att bara var barnen som skulle göra sin "cirkus" :)

Vi åkte hem mitt på dagen idag, Magnus har jobbhelg. Jag och barnen har bara varit hemma under eftermiddagen, dom var ute och cyklade och jag har fixat lite här hemma.
Imorgon har Jennifer truppgymnastik och sen ska vi på 4 års kalas hos barnens kusin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela